Live Chat suport Host.MD
RSS Feed
News
Dec
12
Pregătește-ți magazinul online de sezonul sărbătorilor
Posted by IS MoldData on 12 December 2017 03:43 PM

Sezonul sarbatorilor de iarna este cea mai aglomerata perioada a cumparaturilor si cea mai atragatoare perioada cu oferte.

Daca incepi la timp pregatirea magazinului online de sarbatori, ai mari sanse sa atragi un public numeros si site-ul va face fata traficului suplimentar, iar beneficiile vor fi semnificative.

Sigur iti doresti nu doar sa te asiguri ca site-ul este pregatit pentru avalansa de vizitatori, dar de asemenea, sa oferi o experieta placuta pentru acestia. Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa-ti pregatești magazinul de ecommerce inaintea sezonului agitat de sarbatori.

1. Ofera site-ului un aer de sarbatoare

Creeaza pentru fiecare vizitator al magazinului o atmosfera de sarbatori si ofera site-ului un spirit de vacanta. Poate fi o imagine simpla sau o pagina creativa, dar atunci cand site-ul intra in starea de sarbatoare, vizitatorii vor dori sa revina si pentru alte cumparaturi. Designul si grafica tematica specifica de sarbatori si adaptata magazinului online vor oferi vizitatorilor o navigare placuta. Designul realizat corect ajuta la ideea pe care doresti sa o transmiti, iar brandul are o expunere mai mare.
In acelasi timp, fa ofertele cat mai vizibile, astfel incat sa nu fie ratate de vizitatori.

2. Testeaza site-ul

Testeaza toate aspectele site-ului pentru a te asigura ca este rapid, usor de utilizat si usor de navigat. Iata o lista de baza care te va ajuta sa oferi vizitatorilor experienta pe care o asteapta:

  • Paginile principale se incarca în 3 secunde sau mai putin?
  • Sunt imaginile de inalta calitate si optimizate?
  • Este textul bine scris si lizibil?
  • Sistemul de cautarea de pe site functioneaza corect?
  • Adaugarea in cosul de cumparaturi si cumpararea sunt suficient de simple?

Fiecare dintre aceste criterii influenteaza hotararea vizitatorilor daca sa navigheze pe site si sa achizitioneze produsele din cosul de cumparaturi sau nu.

3. Optimizeaza viteza de incarcare a site-ului

Asigura-te ca timpul de incarcare al magazinului online nu este prea mare, in special in timpul sarbatorilor, cand numarul celor care viziteaza website-ul creste. Elimina elementele in exces din site-ul tau web si urmareste un timp de incarcare sub 3 secunde.

Afla limitele maxime ale magazinului tau. Afla la ce volum de trafic poate face fata site-ul. Daca ai un plan de gazduire partajat, iar site-ul tau sau oricare altul de pe server incepe sa genereze mai mult trafic, va face ca intregul server si site-urile tuturor sa se incarce mai lent. Daca este cazul sa cresti resursele si capacitatea gazduirii, nu ezita sa alegi un plan de web hosting superior sau sa treci la gazduire VPS sau dedicata.

Un site lent ofera mai mult timp clientului potential sa-si schimbe parerea. Asigura-te ca magazinul tau online va ramane rapid chiar si in conditiile unui trafic mult mai mare decat de obicei.

4. Magazinul trebuie sa fie accesibil de pe orice dispozitiv

Vizitatorii trebuie sa poata accesa si naviga cu usurinta magazinul tau online de pe orice dispozitiv. Acum, un website optimizat pentru mobil este o necesitate.
Vizualizeaza magazinul tau online de pe smartphone si analizeaza cum arata acesta. Verifica toate elementele din site. Vezi daca site-ul se incarca in timp util, fara erori sau text si imagini lipsa. Cat de usor este sa gasesti elementele de care ai nevoie si, de fapt, cat de simpla este efectuarea unei achizitii.

Toate site-urile, in special, magazinele de comert electronic trebuie sa aiba un design responsive, cat mai mobile-friendly posibil.

5. Elimina riscul de inactivitate a site-ului

Hostingul partajat poate cauza dawntime, deoarece site-ul imparte un server cu sute de ale site-uri web. In fiecare secunda cand magazinul este offline, pierzi venituri. 
In timp ce un server dedicat costa mai mult decat un plan de shared web hosting, trebuie sa analizezi ce ar insemna pentru afacere, daca magazinul de comert electronic este offline in special in perioada sarbatorilor. Pentru multi, gazduirea pe un server dedicat este o buna investitie, avand in vedere cat de mult ar avea de pierdut in cazul in care site-ul nu ar fi accesibil. 

6. Incurajeaza increderea vizitatorilor

Vizitatorii trebuie sa fie siguri ca informatiile de plata si de facturare raman private.
Multe site-uri web au trecut la Hyper Text Transfer Protocol Secure (HTTPS), dupa ce Google a anuntat ca prezenta certificatului SSL este un semnal de clasare in cautarii. Exista o multime de beneficii care vin odata cu HTTPS, inclusiv un mediu sigur pentru informatiile personale ale vizitatorilor magazinului tau.

7. Diversifica metodele de plata disponibile pe site

Pentru ca vizitatorii online sa faca o achizitie, trebuie sa poata plati pentru aceasta. Daca limitezi metodele de plata, limitezi in acelasi timp vanzarile.
Nu este nimic mai frustrant pentru client decat sa treaca prin intregul proces de cumparare si apoi sa afle ca site-ul nu accepta metoda de plata aleasa de el.
Marea parte a magazinelor online accepta astazi majoritatea tipurilor de carduri de credit, permitand utilizatorului sa aleaga metoda preferata.

8. Procesul de finalizare comanda trebuie sa fie cat mai simplu

Procesul de comanda trebuie sa fie scurt si clar. Redu, pe cat posibil, numarul de pasi prin care trebuie sa treaca un client pentru a finaliza comanda. Multi utilizatori incep procesul de comanda de pe mobil si il finalizeaza pe desktop. Pasii pe care trebuie sa ii parcurga trebuie sa fie aceiasi.
In acelasi timp, ai grija sa actualizezi stocul si descrierile produselor, sa evidentiezi preturile, afiseaza pretul initial si pretul actual, reducerea procentuala. Adauga functia “lista de dorinte” in magazinul tau online in cazul in care aceasta nu exista, afiseaza informatiile cu privire la transportul produselor.

Concluzie

Procesul de pregatire a site-ului pentru sezonul sarbatorilor este complex si necesita atentie astfel ca magazinul tau de comert electronic sa ofere performanta si efectuarea cumparaturilor sa fie cat mai placuta pentru clienti.


Comments (0)
Post a new comment
 
 
Full Name:
Email:
Comments: